Хороша гра – партнерські покерні сайти під загрозою
Зміни в індустрії загрожують існуванню партнерських сайтів.
Покерні сайти-партнери були хорошим бізнесом останні п’ятнадцять років, коли індустрія покеру переживала загальний бум, а нові гравці освоювали онлайн-покер як хобі чи плануючи стати професіоналами. Багато хто з них робили перші кроки в онлайн-покері на одному з безлічі партнерських сайтів, отримуючи додаткову вигоду для себе, і одночасно збільшуючи прибуток цих сайтів.
Однак в останні роки становище почало змінюватися, і деякі тенденції свідчать про те, що покерні сайти-партнери можуть постраждати, принаймні, певною мірою. І справа не тільки в тому, що популярність покеру значно знизилася в порівнянні з періодом буму, але також у тому, що багато покерні кімнати вносять зміни у свої партнерські програми або зовсім від них відмовляються.
Ігри Amaya
Всім відомо, що корпорація Amaya купила Full Tilt і PokerStars, і ні в кого не було сумнівів, що стан речей вже не буде таким, як раніше. Однак нове керівництво пішло на деякі зовсім радикальні кроки.
Читайте також:
Ілля Городецький про PokerStars
888 придбали bwin.party
Що стосується партнерських сайтів, то першим послідувала заява на Full Tilt, який просто припинив дію всіх партнерських угод. Хоча це сильно засмутило безліч (колишніх) партнерів, вдіяти нічого не можна було, адже договір між партнером і покерним сайтом – це не висічений в камені документ, з яким можна піти в суд, домагаючись правди.
Потім кілька місяців тому вже PokerStars оголосив, що відтепер всі старі партнери цієї покерной кімнати не будуть отримувати свою частку прибутку. Ця новина з великим невдоволенням була сприйнята багатьма великими сайтами-партнерами, які протягом багатьох років направляли тисячі гравців на PokerStars, і таке рішення, напевно, призвело для них до величезних збитків.
Правда, покерний гігант не відмовився від партнерських програм зовсім, і партнери, направляючі на PokerStars нових гравців, як і раніше будуть отримувати від них дохід протягом наступних двох років, після чого термін партнерських угод закінчиться.
Розширення Unibet
Зовсім недавно Unibet придбав одного з найбільших операторів покеру і спортивного тоталізатора у Британії – Стен Джеймс. Хоча ніяких строгих домовленостей не було, потрібно сказати, що Unibet з великою легкістю розлучився з усіма своїми партнерськими сайтами, коли в 2012 році купив Bet24. Гравці перейшли в покерну кімнату, повністю втративши зв’язок з партнерськими сайтами, внаслідок чого багато великих партнерів втратили десятки і навіть сотні гравців.
Чи відбудеться те ж саме зі Stan James? Ніхто не в силі передбачити майбутнє, звичайно, але згадуючи минуле, не стане несподіванкою, якщо партнерські програми, так би мовити, “загубляться при перекладі”. Як одна з провідних кімнат у мережі Microgaming Network, Stan James може похвалитися безліччю гравців, деякі з яких відрізняються високим рівнем майстерності. Тому, якщо партнерські програми припинять існування, це стане болючим ударом для індустрії в цілому.
Дилема iPoker
Кожен, хто хоча б трохи знайомий з покерною індустрією, навіть не будучи партнером, знає, що в мережі iPoker довгий час було зосереджено велику кількість партнерських сайтів. Незважаючи на те, що офіційно в iPoker не було рейкбеку, “таємні” угоди – це, мабуть, один з найвідоміших її “секретів”.
Однак протягом багатьох років різні покерні кімнати в iPoker Network заганяли себе в кут, навперебій пропонуючи кращі умови своїм партнерам за нових гравців. Через деякий час така політика досягла точки, коли вона втратила будь-який сенс. Це призвело до недавніх змін у розрахунку рейку, вдаривши як по гравцям, так і по партерам.
А чи потрібні індустрії покеру партнерські програми?
Часто, коли піднімається ця тема, деякі люди починають говорити, що партнери, мовляв, насправді не приносять покеру ніякої користі, і що коли їх не буде, світ стане чистіше, і більше ніхто не зазіхатиме на гроші гравців.
Хоча такі міркування, звичайно, не позбавлені здорового глузду, є одна важлива обставина, яку слід враховувати: індустрія онлайн-покеру була побудована навколо партнерських програм. Так, мабуть, не повинно було статися, і, напевно, це був не найкращий варіант, але минуле не змінити.
Якщо покер-руми хотіли б самі проводити всі маркетингові заходи, вони могли б це зробити. Однак вони вирішили, що буде простіше залишити це на відкуп покерного співтовариства. Після цього почали з’являтися нові сайти, які давали поради щодо стратегії гри і висвітлювали події в світі покеру, і всі вони спиралися в своїй діяльності на партнерські програми.
Якщо такі програми зникнуть, підтримувати вищезгадані сайти майже не буде стимулу. Незалежно від того, що хтось особисто може відчувати і думати, це просто понизить популярність онлайн-покеру в глобальному масштабі, менше гравців виявлятимуть до нього цікавість і реєструватися на сайтах.
Можливо, кімнати покеру візьмуть маркетинг у свої руки, як вже роблять деякі, але тоді їм доведеться багато що надолужувати. Адже партнерські сайти більше десятиліття протоптували цю доріжку, і за цей час чітко зрозуміли, що працює краще всього. Якщо партнерським програмам вкажуть на двері, кімнатам покеру припаде багато що осягати самостійно.
Проте, панікувати не варто. Останньої краплі, яка переповнить склянку, покищо нема. Поза сумнівами, як і велика частина індустрії покеру, партнери попливуть за течією, намагаючись максимально адаптуватися до нових умов і продовжувати працювати. Хто може сказати, де виявиться онлайн-покер через п’ять років з такими крутими змінами?
Джерело: propokerpro.org
Переклад: poker.org.ua