Дара О’Кірні: як рандомізувати розділені рішення за покерним столом

Дара О'Кірні

Деякі руки потрібно розігрувати різними способами, щоб їх не можна було експлуатувати. Дара О’Кірні ділиться порадами, як заплутати ваших опонентів.

Евристичний підхід

Згідно з GTP ділиться не тільки діапазон, коли ми робимо невеликі ставки, великі ставки й чек із різними руками, але також можна розділити дії, які ми робимо з однією і тією ж рукою. Іноді ми ставимо багато з натсом для цінності; іноді з натсом робимо маленьку ставку, щоб захистити свій діапазон ставки; іноді чекаємо з натсом, щоб захистити діапазон чека тощо.

Часто солвери поділяють дії на основі одномастного блокеру. Наприклад, якщо у нас КК зі старшою дамою на флопі й двома піками, а серед наших КК немає пік, ми з більшою ймовірністю зробимо велику ставку, тому що наша рука виграє, змусивши опонента відмовитися від реалізації еквіті флеш-дро. Якщо серед наших КК є піка, ми можемо зробити невелику ставку або навіть чекнути, тому що флеш-дро турбує нас менше завдяки наявності блокера.

У багатьох ситуаціях не потрібно розігрувати одну руку по-різному, але також у багатьох це потрібно. То як вирішити, коли діяти по-різному, якщо масть однієї з ваших карт на впливає на ваше рішення? За столом ви не можете точно знати, чи є конкретний мув ставкою в 57% випадків і чеком у 43% випадків, та й ви самі не можете точно відстежувати, наскільки часто ви виконуєте той чи інший мув.

Генератор випадкових чисел

У багатьох GTO гравців є система, яку вони використовують для рандомізації в процесі прийняття рішень. У Кірні на комп’ютері стоїть генератор випадкових чисел. Наприклад, якщо з певною рукою він має робити велику ставку в 60% випадків, невелику в 30% і чек у 10% випадків, він призначає для бігбета номери 1-60, для невеликої – 61-90 і для чека – 91-100. Потім ГСЧ вибирає для нього число, яке визначає його мув.

Якщо він грає офлайн, він робить щось подібне за допомогою настінного годинника. Наприклад, для наведеного вище прикладу, якщо секундна стрілка вказує на 1-30, він вибирає бігбет, 31-55 секунд – невелику ставку, 56-60 секунд – чек.

Але перш ніж братися до рандомізації, існує інший, більш практичний спосіб вирішити, коли і як розділити дію: якщо є рідси або статистика HUD щодо опонента. Якщо рідс каже, що ви граєте з “колл-стейшн”, можна вибрати варіант “велика ставка” із сильними руками і варіант “фолд” із блефами. Якщо опонент – ніт, можна вибрати варіант невеликої ставки з сильними руками, що робить колл більш імовірним, або зробити бігбет із блефом.

Будь-яка система краща за її відсутність

Це може здатися дивним, оскільки по суті це експлоативна стратегія в грі GTO. Але аргумент Кірні полягає в тому, що якщо вам все одно доводиться рандомізувати, ви також можете використовувати будь-яку незначну допомогу, яку вам дають рідси.

Він робить це навіть у тих випадках, коли у нього в наявності дуже маленька вибірка статистики HUD або рідс, отриманий на невеликій кількості даних. Фактично він рандомізує рішення проти всіх опонентів, крім одного конкретного гравця.

Ще один ситуативний підхід полягає в тому, щоб поміняти мув, який ви часто повторювали протягом кількох днів, на протилежний. Якщо ви частіше робили ставки зі своїми флеш-дро, пообіцяйте собі чекати протягом двох наступних днів. Майте на увазі, що цей підхід, найімовірніше, спиратиметься на ваші власні упередження як гравця: якщо ви граєте агресивно, у більшості випадків ви оберете більш агресивний варіант і навпаки.

Жоден із зазначених методів не ідеальний, але ви ніколи не з’ясуєте, які частоти є правильними в конкретній ситуації, а спроби подібного є марною тратою розумових здібностей. Єдина справжня помилка – повторювати одну й ту саму дію знову і знову в одних і тих самих ситуаціях. Опоненти це помітять і почнуть вас експлуатувати.